Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

22 Februari 2014 | Oekraïne, Berehove

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al weer 8 weken terug in Nederland.
De laatste week in Oekraïne nog veel dingen gedaan. Gewerkt in het ziekenhuis en nog veel genoten van de kinderen, van Mark, het jongetje van 3 jaar, de baby’s en het personeel.
Mark is in januari doorgegaan naar een kindertehuis, want zijn moeder heeft hem officieel afgestaan. Tragisch. Nu maar hopen en bidden dat hij een goed thuis krijgt ergens in een adoptiegezin. Ik hoop hem op te kunnen zoeken als ik weer terug ben in Oekraïne.
Ook heb ik nog mensen opgezocht in een dorpje in de buurt en in het zigeunerkamp in Beregowo. Het was een bijzonder, emotioneel moment voor mij dat een zigeunervrouw voor mij ging bidden toen ik bij iemand op bezoek was. ’s Avonds nog voor de laatste keer naar het ziekenhuis geweest. Afscheid genomen van het personeel en nog even bij Mark en de baby’s gekeken, maar de meesten lagen te slapen. Ik heb deze maand op een goede manier af kunnen ronden.
De maandag voor kerst teruggekomen in Hoogeveen. Dat was wel even weer omschakelen met al die kerstdrukte in de supermarkt!
Ik heb de kerstdagen rustig doorgebracht in de gemeente, bij mijn familie en gewoon thuis.
Oudejaarsavond heb ik samen met vrienden thuis gevierd.
En nu zitten we dan in het nieuwe jaar. Wat zal het gaan brengen?
De afgelopen weken weer aan het solliciteren geweest, want ik heb nu een bijstandsuitkering. Vanaf vandaag werk ik, met behoud van uitkering, voor 3 dagen bij Alescon om weer werk ritme te krijgen. Ook volg ik op woensdagochtend een sollicitatietraining bij het Werkplein. Op vrijdag blijf ik gewoon mijn vrijwilligerswerk doen bij het Leger Des Heils.
Maar mijn verlangen en doel is om terug te kunnen gaan naar Oekraíne en weer te kunnen zorgen voor de baby’s die achtergelaten zijn in het ziekenhuis.
Maar om terug te kunnen, ben ik nog wel sponsors nodig. Er is nl. nog 240 euro per maand nodig!
Wie voelt zich aangesproken om mij te gaan sponsoren? Dan kunt u dit per email doorgeven aan Ria Sollie, zij beheert de financién.
Het emailadres is sponseringmarjanne@hotmail.com
Geld kan overgemaakt worden op bankrek.nr. NL07RABO03790.27.720
T.n.v. Evangelische Gemeenschap Hoogeveen o.v.v. gift voor Marjanne Buning(giften zijn belasting aftrekbaar)


Ik ben nog op zoek naar iemand die in mijn flat wil wonen in de periode dat ik in Oekraïne ben.
Om een beetje duidelijkheid te geven zal dat zijn van juni 2014 – februari 2015.
Ook zou ik heel graag in uw kerk, gemeente of bij een vereniging een presentatie willen geven over mijn werk in het ziekenhuis!
Tot zover het nieuws voor dit moment!
Groeten van Marjanne Buning



  • 03 Maart 2014 - 12:45

    Bianca (Children's Relief):

    Fijn Marjanne om nog een bericht te ontvangen met informatie over je afgelopen reis én je toekomstplannen.
    Succes met alles en houd ons op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 40330

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: