Eerste week! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

07 Juli 2014 | Oekraïne, Berehove

Hallo allemaal,

Hier dan een update vanuit een zonnig en warm Oekraïne!

Inmiddels al weer een week in Beregowo en het bevalt goed. Het voelt voor mij heel vertrouwd.
Ik woon in dezelfde kamer als de vorige 8 maanden en werk weer in het ziekenhuis met hetzelfde Oekraïense personeel. Alleen nu met Jorien, een andere Nederlandse vrijwilligster en voor 3 weken met 2 Nederlandse meiden. Erg leuk!
Ik mag de komende weken voor 3 baby's zorgen, meisjes van één jaar, 4 maanden en 2 maanden.
Heerlijk om ze liefde en aandacht te mogen geven! Twee van de moeders zijn ziek en kunnen daarom niet voor hun kind zorgen. Van de derde moeder weet ik de achtergrond nog niet.

Jorien en ik werken 4 dagen in de week en op donderdagmorgen gaan we naar de bidstond.
Daar komen de medewerkers van de verschillende projecten bij elkaar om te bidden, het woord te delen en elkaar te ontmoeten.

Afgelopen zaterdag zijn we een dagje weggeweest met het ziekenhuisteam naar Mukachevo, een stad hier 25 kilometer vandaan. Daar hebben we een kasteel bezocht en zijn later naar het centrum gegaan om te eten.

Gistermiddag naar het zigeunerkamp geweest. We wilden naar een kerkdienst, maar die was al afgelopen. Toen families bezocht die ik ken, leuk om iedereen weer te zien en even te praten.

Er was één gesprek wat mij ontroerde: met Mali, een zigeunermoeder van 23 jaar. Ik ken haar al vanaf het begin dat ik hier ben. Toen was zij zo'n 11 jaar en kwam ik haar vaak tegen in het centrum waar zij bedelde.
Ze vertelde gisteren dat zij toen altijd voor haar zusje zorgde en die haar mamma noemde.
Nu is Mali zelf moeder van een mooi dochtertje van 4 jaar. Haar zoontje is overleden toen die nog geen jaar was.
Gisteren zaten we in haar huisje/hutje wat altijd keurig netjes is en liet ze foto's zien.
En ze vertelde over haar dochtertje die een paar keer bijna dood was geweest. En dat zij toen tegen God had gezegd: als u haar wilt, neem haar maar. Maar God had haar dochtertje weer teruggegeven.
En ze had ook nog een recept voor medicijnen, maar die verscheurde ze en zei: ik geloof dat God voor mij zorgt en mij zal helpen.
Zo bijzonder vond ik dat, zij heeft weinig tot niks, maar vertrouwd op God.

Vanmiddag ga ik José opzoeken, een Nederlandse vrouw die hier al heel lang woont en getrouwd is met een Oekraïner. Vanavond hoop ik naar een dienst te kunnen gaan in de Charismatische kerk.
En zo leef ik hier nu!
Tot de volgende keer!

Dankpunten: dat ik hier veilig en wel ben aangekomen en het weer vertrouwd voelt
voor het ziekenhuisteam dat hier is voor 3 weken
voor de mensen die ik hier al zo lang ken en waar ik een band mee heb opgebouwd

Gebedspunten: voor de baby's in het ziekenhuis, dat we ze de liefde en aandacht kunnen geven die ze zo nodig zijn
voor genezing van de twee moeders die ziek zijn
voor mijn gezondheid, dat ik weer gewend raak aan het Oekraïense eten en dat ik fit blijf met deze zomerse temperaturen!

Groeten van Marjanne Buning

  • 07 Juli 2014 - 13:28

    Lilian:

    Ha Marjanne,

    Wat heerlijk dat je weer in Oekraïne bent!

    Veel succes en zegen met alles daar, je bent er echt een zegen voor de omgeving!

    Liefs Lilian

  • 07 Juli 2014 - 23:24

    Gerlinde:

    Lieve Marjanne,

    Na een avond lang tuinieren moest ik ineens aan je denken en dacht: "Ik google even." Wat bijzonder dat je net vandaag je eerste update uit Oekraïne stuurt. Je warmte en vriendelijkheid - die ook mij verwarmden toen ik je een tijdje terug toevallig in Hoogeveen zag - zullen zeker tot grote zegen zijn voor de kinderen (die pikken alles op) en voor de volwassenen. Ik denk aan je, ook in het gebed. Gods zegen en nabijheid, hoor. Dikke pakkerd van Gerlinde

  • 08 Juli 2014 - 09:07

    Jorijn :

    Het klinkt alsnog er niks veranderd is! ;-)
    Heb een goede tijd en geniet! Mooi om te lezen dat je nu al een zegen bent voor de mensen daar. Je bent een topper.
    Dikke Bless!

  • 09 Juli 2014 - 11:01

    Jacqueline:

    Ha lieve Marjanski,
    Wat goed om te lezen dat je je alweer zo thuis voelt in Beregowo!
    Leuk dat je weer naar het kasteel van Mukachevo bent geweest. Jullie hadden nu alleen vast niet zo'n goede gids als vorig jaar. ;)
    Geniet van het werk en de mensen daar! Ik bid voor jullie.
    Liefs, Jacqueline


  • 14 Juli 2014 - 10:51

    Coby Sibma:

    Fijn dat het weer gelukt is Marjanne om een periode naar Oekraine te gaan. En het is weer genieten geblazen lees ik wel. En weer dat kasteel he in Mukachevo, hoe vaak ben je daar nu al geweest, haha??? Be blessed en be a blessing! Greetz, Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 40376

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: