Terug van weggeweest - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

22 November 2014 | Oekraïne, Berehove

Hallo allemaal,

Hier weer een update vanuit Oekraïne.
Afgelopen donderdagavond teruggekomen, na 2 1/2 week in Nederland te zijn geweest.

Een goede tijd gehad met mijn familie en vrienden en nog dingen kunnen regelen wat betrefd mijn flat o.a.
Ook gesprekken gehad met de zendingscoördinator van de Evangelische Gemeente, mijn leidinggevenden van Children's Relief en mijn Thuisfront comité.
Aangegeven dat ik wel langer in Oekraïne zou willen blijven werken. Als het echt God's wil is , dan komt het allemaal weer goed!


Donderdagavond hier een warm welkom door Mirjam( ook een Nederlandse vrijwilligster die hier woont). Ze had lekker gekookt voor mij en dus samen gegeten en bijgepraat. Lena, die hier beneden woont en het gastenverblijf runt en haar dochter kwamen mij ook begroeten. En Tundy, een Oekraïens meisje, ook.

Gistermiddag even naar het ziekenhuis geweest om te kijken welke kinderen er nog waren en om het nieuwe kindje te zien.
Het was mooi om te zien dat de zusters op de groep zaten met een paar kinderen op schoot!
Helaas zijn er weer twee van mijn verzorgkinderen naar het kindertehuis gebracht.
En er waren ook 2 verzorgkinderen naar een ander ziekenhuis gebracht, omdat ze ziek waren. De hoofdzuster vertelde mij dat het meisje was overleden...dit kwam voor mij wel onverwacht. De zuster vertelde dat ze een gaatje had in haar hart en nog 2 andere ziektes en dat ze niet meer geholpen kon worden.
Onwerkelijk dat ze er niet meer is. Eén van mijn vrienden had haar de naam Debora gegeven, omdat ze geen naam had toen ze bij ons op de afdeling kwam.
Voordat ik naar Nederland ging, zat ik vaak met haar op schoot en keek ze en lachte ze naar mij. Helaas, ze is er niet meer. Niet te begrijpen. Het was zo'n mooi, lief meisje. Ze is 3 maanden oud geworden.

Gelukkig is het jongetje naar huis gegaan die ziek was.

Op dit moment zijn er 5 kinderen op de afdelingen daar mag ik de komende week alleen voor zorgen. Mijn Nederlandse collega is ook met verlof in Nederland en komt volgende week donderdag weer.

Vandaag de markt op geweest en boodschappen gedaan, want vanavond ga ik koken voor Mirjam en mijzelf.

Morgen naar de kerk en dan maandag weer aan het werk in het ziekenhuis!

Groeten uit Oekraïne van Marjanne


  • 22 November 2014 - 18:30

    Bert Ten Brink:

    goed bezig marjanne koken voor jezelf en mirjam.hou het vol meid.blijf lekker door koken.
    kan het me voor stellen dat zo'n kleine meid er niet meer is,en dat het wennen is zonder haar te leven.
    wens je nog een fijne tijd daar,en doe je collega's de groeten van me uit het mooie drenthe.
    ga zo door en voor Gods zegen en kracht wens ik jullie allen toe.
    gr bert

  • 23 November 2014 - 18:32

    Rachel:

    Lieve Marjanne,

    Wat een niet leuke terugkomst, nu dat Debora er niet meer is. Onwerkelijk, onbegrijpelijk en heel verdrietig. Afscheid nemen is altijd weer moeilijk, zeker als het zo definitief is. Ik hoop en bid dat je de kracht zult vinden bij de Vader om hier door heen te leven en de mooie dingen zal blijven zien naast de verdrietige dingen.
    We denken aan je en bidden voor je.

    Liefs, Rachel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 40379

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: