De laatste weken - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

22 Januari 2015 | Oekraïne, Berehove

Hallo allemaal,

Hier weer een bericht uit Oekraïne!
De feestdagen zijn weer voorbij en die waren goed. Eerste kerstdag ’s middags naar een kinderprogramma geweest in het zigeunerkamp die een Nederlandse vrijwilligster had georganiseerd. Mooi/leuk om te zien hoe de kinderen genoten van het zingen en de spelletjes die gedaan werden met hen. Deze kinderen!
’s Avonds samen gegeten met de Nederlanders, was gezellig en lekker!
Tweede kerstdag geshopt in een andere plaats met mijn collega/ook een Nederlandse vrijwilligster.
Oudejaarsavond was ook gezellig met z’n drietjes! Drie keer wordt hier Nieuwjaar gevierd, om 10 uur de Russen, om 11 de Oekraïeners en om 12 uur de Hongaren!
Het nieuwe jaar is al weer 3 weken geleden begonnen.
In het ziekenhuis konden we cadeautjes uitdelen aan al het personeel op de afdeling. Fijn om zo onze waardering voor hen te kunnen uiten!
Er zijn nog steeds 5 kinderen bij ons op de groep waarvan 2 nieuwe.
Één meisje van 3 jaar, die een paar maanden op de afdeling was, heb ik weg mogen brengen naar een sanatorium waar ze tijdelijk verblijft. Het meisje was bij de moeder weggehaald, omdat zij niet goed voor haar zorgde vanwege persoonlijke problemen.
Afgelopen zondag heb ik haar opgezocht nadat ik tijdens de dienst zo bewogen was geraakt door God voor haar. Ik mocht haar Gods liefde laten voelen en dat ze mag weten dat ze niet vergeten is. ,maar geliefd!
Nu is haar zusje, van 5 jaar bij ons op de groep. Zij was afgelopen week gekomen vanuit een andere opvang.
Het zijn zulke lieve, soms ook ondeugende! meiden en ik hoop en bid dat ze een goed plekje ergens samen krijgen.
Afgelopen week zijn we onverwachts als ziekenhuisteam naar een conferentie geweest van de organisatie in Duitsland. Het was goed om daar te zijn en andere zendelingen te ontmoeten en medewerkers vanuit Nederland.
Er werden diensten gehouden, een workshop schilderen en we hadden ook vrije tijd. Gewandeld, gewinkeld en gezwommen.
Op de laatste avond werden we uitgezegend naar verschillende landen, Albanië, Bulgarije, Hongarije, Macedonië, Nederland, Oekraïne en Zwitserland.
Bijzonder om zo een aantal dagen bij elkaar te zijn als één familie en elkaar beter te leren kennen.
Binnenkort, 12 februari om precies te zijn, ga ik weer naar Nederland. Ik weet nog niet wat de toekomst gaat brengen, maar ik weet wel zeker dat God mijn leven leidt! En Hij kent de verlangens van mijn hart!
Ik zal in Nederland zeker een presentatie gaan geven over de afgelopen periode in de Evangelische Gemeente in Hoogeveen, maar daarover ontvangen jullie nog bericht!
De komende weken ga ik nog genieten van de kinderen in het ziekenhuis, het personeel, mijn vrienden hier en het zijn in Oekraïne.
Ook moet ik mijn kamer leeghalen, alles inpakken in dozen wat ik niet meeneem naar Nederland.
Dus nog genoeg te doen de komende weken!
Groeten van Marjanne Buning


  • 22 Januari 2015 - 11:31

    Mariska:

    Lieve Marjanne,
    leuk om weer een bericht/nieuwsbrief van je te lezen. Door alles heen lees ik dat je geniet van wat je mag doen daar. Houd deze momenten maar stevig vast, want zoals je schrijft komt de tijd van terug gaan naar Nederland eraan. Een flinke omslag zal dit weer zijn. Ik hoop dat de gemeente daarin weer een stukje liefde voor je op kan vangen, en dat je snel weer zal wennen, maar meer hoop ik voor je dat je verdere weg zichtbaar zal worden voor je. Deze mooie ervaring heb je in ieder geval.
    Ik weet zeker dat de kinderen daar, die aan jou zijn toevertrouwd, door jou heen hebben mogen proeven van Gods liefde voor hen! Ga je goed nog de komende weken!
    Liefs van hier

  • 22 Januari 2015 - 12:26

    Conny:

    Hoi Marjanne,

    Heel veel sterkte de laatste weken. Het wordt vast geen afscheid voor goed! Maar je komt na je verlof niet meer terug voor weer een half jaartje? We gaan je daar missen hoor.
    Groet, Conny en Marten

  • 22 Januari 2015 - 13:29

    Leo:

    Mooi Marjanne, geniet nog van de komende tijd en fijn dat je dit werk mag doen.

  • 26 Januari 2015 - 16:14

    Bianca:

    Hoi!
    Laatste weekjes... Dat je nog vele mooie, betekenisvolle momenten mag hebben!
    Liefs,
    Bianca

  • 26 Januari 2015 - 17:05

    Elske:

    lieve Marjanne,

    ik bid voor jou en de kinderen daar...
    en wens je heel veel zegen, liefde toe..
    met een lied wat ik zong toen ik daar was met de kindjes:
    ik zegen jou in Jezus naam
    Hij bewijst Zijn trouw
    ik zegen jou in Jezus naam
    Hij zorgt voor jou

    veel liefs, Elske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 40385

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: