lieve baby's! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu lieve baby's! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

lieve baby's!

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

10 September 2014 | Oekraïne, Berehove

Beste lezers,

Hier weer nieuws van mij uit Oekraïne!

Het is nog steeds mooi weer, rond de 25 graden.
Afgelopen zaterdag lekker een eindje gefietst naar een dorp in de buurt en op bezoek geweest bij een familie die ik al heel lang ken.

In het ziekenhuis is het een komen en gaan van baby's.
In de vorige update vertelde ik jullie over een aantal kinderen, waarvan er inmiddels twee weer weg zijn. Één is naar de infectie afdeling gebracht en de andere naar een kindertehuis voor een half jaar. De ouders hebben hiermee ingestemd.
Ik kwam op een ochtend in het ziekenhuis en toen lag in haar bedje een ander kindje. Ik vroeg toen aan een dokter waar ze was en die vertelde het mij.
Best wel moeilijk als zulke dingen gebeuren, want je hebt toch een band opgebouwd met zo'n baby'tje en dan is ze opeens weg. Loslaten is soms moeilijk!
Gelukkig wet God ervan en het was wel bij bijzonder toen ik die morgen in onze voorraadkamer de dag begon en bad toot God. Hij troostte mij toen al, omdat Hij al wist dat ze weg was.
Zo bereidde God mij al voor op wat er komen ging.

Het jongetje mag ik nog steeds voor zorgen waarvan de ouders zo jong zijn. Het is echt een schatje en mag hem veel liefde en aandacht geven. Hij groeit goed en is steeds vaker wakker! Dan zit ik lekker met hem op schoot te knuffelen!

Volgende week wordt een meisje een jaar. Het is de vraag wat er dan gaat gebeuren. Of de moeder haalt haar op, of ze gaat naar een kindertehuis.

Mijn Nederlandse collega is nog niet beter en werkt halve dagen of soms meer. Dit maakt het werken voor mij wel zwaar, omdat ik dan alleen ben als zij naar huis gaat. Gelukkig is er een lieve wasvrouw die geregeld langskomt en dan met een paar kinderen ook gaat knuffelen! Dit is we;l bijzonder en voor mij fijn dat er iemand bij mij is die helpt. We kunnen goed met elkaar opschieten.

De situatie in het land is nog steeds onrustig. Er wordt nog steeds gevochten zoals jullie vast ook wel meekrijgen via het nieuws. We merken wel dat hier mensen zich zorgen maken, ook de zusters in het ziekenhuis. Laatst mocht ik voor een zuster bidden die bang was dat haar schoonzoon ook opgeroepen zou worden om te vechten in het Oosten.


Alleen dat er nu 3 jonge mannen uit Beregowo omgekomen zijn in de oorlog en dat ze hier militair begraven zijn. Ik zat laatst op een heuvel bij een kruis en keek over de stad uit en hoorde muziek en later geweerschoten. Toen werd er dus ook een jongen begraven. Later fietste ik door het centrum en zag ik allemaal bloemen op de straat liggen. Ook staan er foto's van de jongens in het centrum met bloemen en kaarsjes erbij. Tragisch.

Verder gaat hier het leven gewoon door en merken we weinig van de oorlog in het oosten.

Groeten van Marjanne

Gebedspunten: Het meisje dat naar het kindertehuis is gebracht, dat God voor haar zorgt en dat ze mag groeien en weer terug zal gaan naar haar ouders
De situatie in het land, dat er weer vrede komt
Dat God mij de kracht geeft om vol te houden zolang ik nog alleen moet werken
Dankpunten: voor de 4 lieve baby's waar ik voor mag zorgen, dat ze uiteindelijk weer naar huis gaan
Voor de mooie natuur hier waar ik van mag genieten

  • 10 September 2014 - 12:13

    Leo:

    Heel mooi dat je dit allemaal doet Marjanne. Bijzonder goed en moedig dat je dit mag doen.

  • 10 September 2014 - 14:40

    Lydia :

    Mooi, verdrietig en bijzonder om te lezen, heel veel sterkte en succes Marjanne! Liefs

  • 10 September 2014 - 18:24

    Wilmy De Goede:

    hallo Marjanne
    Geweldig hoor dat je met veel liefde in het ziekenhuis werkt.
    Ook zwaar als je niet weet waar zo'n kindje dan echt is.
    Enkele jaren geleden was ik er ook met een groepje. Intensief met veel kindjes
    gewerkt. En dan het afscheid.... Het is erg triest voor hen. Ik ben blij dat jij langer
    blijft. Ik bid voor je, dat je veel liefde en zegen mag geven.
    gr. Wilmy

  • 11 September 2014 - 07:59

    Koosje:

    Lieve Marjanne,
    Blij met jou dat je hart Open is naar de Here Jezus.
    Zodat Hij je steeds kan vullen en je troosten en kracht kan geven.
    Hij heeft zijn ogen op jou Hij is bij jou.Zodat je het werk voor Hem
    kunt verrichten.en die kindjes dr warmt en liefde van onze Here Jezus mag laten zien

    zegen en groetjes liefs koosje

  • 11 September 2014 - 07:59

    Koosje:

    Lieve Marjanne,
    Blij met jou dat je hart Open is naar de Here Jezus.
    Zodat Hij je steeds kan vullen en je troosten en kracht kan geven.
    Hij heeft zijn ogen op jou Hij is bij jou.Zodat je het werk voor Hem
    kunt verrichten.en die kindjes dr warmt en liefde van onze Here Jezus mag laten zien

    zegen en groetjes liefs koosje

  • 11 September 2014 - 11:56

    Bianca (Children's Relief):

    Fijn Marjanne dat je zo veel liefde kunt door geven aan de kindertjes! Heel kostbaar.

    Maar wel heftig om te lezen hoe de oorlog ook in Beregowo zijn sporen achterlaat... poeh.

    Zegen toegewenst in je wandel en handel; God is nabij!

  • 13 September 2014 - 14:50

    Hennie:

    lieve Marjanne,

    ik denk aan jou en bid voor jou omdat ik weet hoe goed jij daar op je plek bent door God geleid.
    liefs en tot skypen,

    liefs Hennie

  • 19 September 2014 - 10:29

    Jorijn:

    Je bent op je plekje. Mooi om te lezen.
    In mooie en verdrietige tijden; Onze liefdevolle Vader is bij jou!!
    Bless

  • 02 Oktober 2014 - 15:32

    Karim:

    Dag Marjanne, heel moedig en nobel wat je doet, ik wens je heel veel succes.
    Gezien dat je uit hoogeveen (zuidwolde) komt, ken je misschien Ingrid Buning? , zij is ook geboren in 1972. Want ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. misschien kan je me hiervoor helpen.
    Alvast hartelijk dank
    Karim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 1031
Totaal aantal bezoekers 40384

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: