Update - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

24 Juli 2012 | Nederland, Hoogeveen

Hallo allemaal,

Even weer een update... nog vanuit Hoogeveen!
Gisteren een gesprek gehad met de leiding van Children's Relief en met de zendingscoordinator van mijn gemeente over de situatie op dit moment. Het geld is nog niet rond en ik heb ook nog 2 mensen nodig voor in mijn comite. Ik zat in een dilemma: of een stap zetten in geloof en vertrouwen dat God zal voorzien of eerst alles rond hebben en dan gaan.
Maar nu is het duidelijk dat ik pas mag gaan van de stichting en van de gemeente als het geld bij elkaar is zodat ik in Oekraine niet in financiele problemen kom.

Het is wel jammer dat ik nu in augustus niet meekan rijden met Christian en zijn vader + een vriend die had toegezegd dat hij de reiskosten zou betalen. Maar goed, erop vertrouwen dat God op een andere manier zal voorzien voor mij dat ik in Oekraine kom!

Afgelopen zaterdag is hier een jong stel geweest dat wel in mij flat wil als ik in Oekraine ben! Dat is heel mooi, alleen weet ik nu niet wanneer ik wel kan gaan. Is voor hun ook weer vervelend , want zij gaan in september trouwen en hebben geen onderkomen. God weet het en zal het leiden.

Verder ben ik druk bezig geweest met een vriendin om mijn flat op te ruimen zodat de persoonlijke spullen van mij straks in de schuur kunnen worden opgeslagen! En dat het jonge stel hier kan wonen met hun spulletjes.

Ook moet de verzekering nog geregeld worden en kijken of ik nog inentingen nodig ben. Zo is er dus nog van alles te doen!

Ik hoop jullie zo weer op de hoogte te hebben gebracht!
Gebed is nodig!

Groeten van Marjanne


  • 24 Juli 2012 - 11:09

    Conny:

    Ha Marjanne,

    Dus je zit er nog volop in om te gaan, wat gaaf!
    Is het een idee om een soort fianciele thermometer op je site te plaatsen. Kunnen we zien wat er nog binnen moet komen. Voor hoe lang ga je?
    Succes en zie je hopelijk daarin de OEK.

  • 24 Juli 2012 - 11:25

    Marjanne Buning:

    Hoi Conny!

    Is idd een idee van die thermometer. Moet wel even iemand vragen hoe dat moet! Ben daar zelf niet handig in! Het is igg nog zo'n 200 euro per maand wat ik nodig ben!
    De bedoeling is om eerst voor 8 maanden te gaan en dan te evalueren of ik nog weer voor langer ga of niet!
    Bedankt voor je (snelle) reactie!

  • 24 Juli 2012 - 13:47

    Henrike:

    Hoi Marjanne,

    Ik hoop dat je alles rond krijgt en je weet wat ik je heb toegezegd.
    Nu hopen dat je nog een paar mensen vind.
    En wat een geloofsvertrouwen leg je hierin.
    Ik ben er van overtuigd dat Hij je de weg zal wijzen.
    Groetje Henrike

  • 24 Juli 2012 - 13:59

    Karin:

    Ha Marjanne,

    Ik zal voor je duimen dat er alsnog geld binnenkomt zodat je eindelijk in augustus kan vertrekken, misschien nog meer alternatieven bedenken zoals: met de collectiegeld rondlopen dat je een goed doel hebt of iets anders om geld binnen te krijgen zoals sponsors, heel veel vragen en zoeken. Ik weet dat het niet aangenaam is maar als je steeds vertelt dat het een goed doel is zul je het merken dat ze waarderen. Suc6!!

  • 24 Juli 2012 - 20:53

    Lilian :

    Ha Marjanne! Bale dat het nu wat langer duurt, maar verlies niet de moed he! Ik zal voor je bidden! Je bent geborgen in God, want je bent Zijn prachtige dochter! Liefs Lilian

  • 25 Juli 2012 - 13:15

    Ellen:

    Hoi Marjanne,

    Vervelend zeg dat nog niet alles rond is en je reis vertraagd is.
    Fijn dat je wel nog erg graag wil, ik denk zeker dat je een grote meerwaarde bent voor het team. Ook met betrekking tot de Oekraiense zusters.
    Succes en ik ga voor je bidden.

    Groetjes van Ellen van Delft

  • 26 Juli 2012 - 14:18

    Herma Boer:

    Hallo Marjanne,

    Zou je misschien contact op kunnen nemen met de redactie van RTV Drenthe. Misschien dat wij op radio aandacht kunnen besteden aan jouw vertrek. Ik las dat het vertrek is uitgesteld, enig idee voor wanneer dit nu gepland staat? Zou je mij kunnen mailen via h.boer@rtvdrenthe.nl ?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Herma Boer
    Nieuwsredactie RTV Drenthe

  • 30 Juli 2012 - 14:26

    Joël Kikkert:

    Hey Marjanne,

    Lees het nu pas :$ Maar goed, beter laat dan nooit ;P

    Lastig inderdaad om nou te weten te komen wanneer je stappen moet/mag
    zetten en wanneer het gewoon geduld hebben, volharden en wachten op God
    is.

    Deze worsteling zie ik bij velen om me heen en ook bij mezelf: in mijn geval
    het dilemma van doorstuderen of uitstappen naar het buitenland. Door eerst
    de onverwachte boodschap dat ik in september niet verder zou mogen met mijn
    studie - en voor mij dus mooi de gemaakte keus wat anders te gaan doen - maar
    een paar dagen erna weer van dezelfde persoon opeens weer het bericht dat het
    allemaal koek en ei was.

    Ik zie deze verrassende wendingen - die veel vaker voorkomen - vaak als een soort
    testen van je geloof, vertrouwen en een les in volharding. En ik denk inderdaad dat
    het in jouw situatie ook nog zeker zal gaan komen. En zo niet, dan hoop ik dat je daar
    in overgave in mag berusten, ook al is dat verrekte moeilijk.

    Hoe dan ook, je bent een mooi en waardevol persoon. Leuk om gisteren heerlijk melig
    bezig te zijn geweest xD en om je de week ervoor eens met je gesproken te hebben :)

    Groet en Zegen,
    Joël

  • 01 Augustus 2012 - 15:34

    Hallo Allemaal:



    Bedankt voor jullie bemoedigende reacties!

    Groeten van Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogeveen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 40417

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: