Afscheid nemen - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

28 September 2015 | Nederland, Hoogeveen

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen over mijn besluit die ik genomen heb aangaande Oekraïne.
Ik ga niet meer terug om te werken in het ziekenhuis. Toen ik weer in Nederland was, merkte ik dat mijn verlangen om terug te gaan minder werd/er niet meer was. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Altijd als ik in Nederland was, wilde ik zo snel mogelijk terug.
Er zijn verschillende redenen waardoor mijn verlangen weg is gegaan.
De conflicten met een Nederlandse collega waardoor we het allebei niet meer zagen zitten om samen te werken. We hebben geprobeerd om het samen op te lossen en met anderen, maar dat is helaas niet gelukt.
Verder waren er ook conflicten met iemand uit mijn comité waardoor het ook niet lekker liep hier in Nederland.
In Oekraïne was er inmiddels een nieuwe Nederlandse vrijwilligster en weinig baby’s dus konden ze het ook wel zonder mij af.
En dan de familie en vrienden om mij heen hier is toch ook wel weer heel erg fijn.
Natuurlijk heb ik God gezocht in het nemen van het besluit. Er werd een woord over mij uitgesproken waardoor ik dacht dat ik toch wel weer terug moest naar Oekraïne. Toen om bevestiging gevraagd en iemand bad voor mij dat als het echt God ’s wil was dat ik terug zou gaan dat dan het verlangen weer terug zou komen, maar dat is dus niet gebeurd.

Nu ga ik volgende week woensdag voor week naar Oekraïne samen met een vrouw uit mijn comité en haar man( Jan en Hennie Talen) en een vriend(Henk Jurriëns)
We vliegen vanaf Eindhoven naar Hongarije en gaan vanaf daar met een taxi door naar Oekraïne.
Het doel van deze reis is om afscheid te nemen van mensen die ik ken en van de plaats waar ik gewoond en gewerkt heb en mijn spullen mee terug te nemen die daar nog staan.
Ik neem afscheid met gemengde gevoelens, maar geloof dat God een ander plan met mijn leven heeft en dat Hij mij hier in Hoogeveen ook kan gebruiken.

En wie weet wat de toekomst nog gaat brengen!Ik ben vol verwachting!
Bedankt voor al jullie steunen meeleven in welke vorm dan ook!

Groeten van Marjanne Buning


  • 28 September 2015 - 10:52

    Leo:

    Je hebt met heel je hart in de Oekraine gewerkt en dat is een kostbare tijd geweest voor jou en de baby's en de mensen in de Oekraine. Afscheid nemen is altijd moeilijk, heel goed dat je nog heen gaat om alles op een goede manier te kunnen af ronden. Ik wens je een mooie en goede tijd toe met je (leuke) reisgenoten.

  • 28 September 2015 - 11:28

    Marjanne:

    Bedankt Leo voor je bemoedigende/troostende woorden!

  • 28 September 2015 - 12:18

    Koosje:

    lieve marjanne je krijgt inderdaad steun om mee te gaan van hele lieve schatten ..En alles heeft zo zn tijd.
    Soms sluit de Here deuren en opent Hij ramen we bidden voor jou liefs en zegen Koosje fijne reis

  • 28 September 2015 - 12:26

    Reina:

    Ha Marjanne, een moedig besluit van je om in Oek. afscheid te nemen van je vrienden daar. Ik wens je een goede tijd toe. Geniet van de kleine dingen. Ze zijn waardevol. En ja, wie weet wat God voor je in petto heeft! Ik wens je alle goeds toe voor de toekomst. Gods zegen en Zijn liefdevolle Vaderarmen om je heen.
    Hartelijke groeten. Reina

  • 28 September 2015 - 12:57

    Esther:

    Lieve Marjanne,

    Los laten kost moed!! Ik vind je moedig in je besluit. Veel sterkte met het afronden van alles daar. Je hebt er zo veel betekend voor de kinderen en andere mensen om je heen!! Wij zijn heel blij met jou als gastouder voor onze kinderen en ondertussen heb je in de afgelopen periode ook al veel voor ons betekend!
    Veel liefs en zegen,
    Esther

  • 28 September 2015 - 13:35

    Carola:

    Mischien is het ook gewoon tijd voor iets nieuws Marjanne.
    God heeft zeker een plan met je leven en wat je gedaan hebt was ook gehoorzaamheid.
    Ik wens je van harte God's zegen toe en sterkte met afscheid nemen.

  • 28 September 2015 - 13:52

    Jan Hoogeveen:

    Waar God een deur sluit zal Hij ook weer andere deuren openen. Sterkte met het afscheid nemen.
    Groetjes Jan Hoogeveen

  • 28 September 2015 - 13:56

    Coby:

    Lieve Marianne, veel sterkte deze (misschien) laatste keer naar Oekraine. Je hebt zoveel zegen gebracht in heel veel levens daar, van klein tot groot, dat is heel bijzonder. En wellicht is het nu tijd voor iets nieuws. Waar een hart open staat voor God wil Hij graag weer iets anders doen, iets wat volkomen bij jou past. Be blessed, you are a blessing, liefs, Coby

  • 28 September 2015 - 14:38

    Jorijn:

    Moedige en verrassende stap van je! Maar, Gods wegen zijn hoger dan die van ons!
    Liefs&zegen!

  • 28 September 2015 - 19:36

    Arlienski:

    Wauwie Marjanski, das een flinke stap!! Veel sterkte met het afscheid. En hoop dat je er ook nog n btje kan genieten volgende week..... SziaPaka!!

  • 30 September 2015 - 17:02

    Sigrid:

    Dat is geen makkelijke beslissing geweest . Bijzonder dat je nog een keer terug mag gaan om alles af te sluiten voor jezelf en fijn dat je niet alleen hoeft te gaan. Een goede tijd toegewenst.
    Enehhhh... Marjanne , ik zwaai met regelmaat naar je op de Nadirlaan . Zwaai je een keer terug :)
    liefs van Sigrid

  • 07 Oktober 2015 - 13:46

    Joël :

    Veel sterkte maar ook zeker een goede tijd daar samen toegewenst! ;)
    En vergeet niet: ook al kan het in dit soort situaties zo anders voelen, weet dat je geen
    verliezer bent - want ook zo'n beslissing kost veel moed. Kijk terug op de mooie
    dingen en bedenk dat Oekraïne (eerst) achter je ligt, maar jij en God en een heleboel
    andere mogelijkheden er nog steeds zijn, juist samen met Hem :D
    (Ja, ik weet het: weer een heel verstandig praatje, waar gevoel vaak zo tegenspreekt
    ;P maar probeer het, zou ik zeggen! :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogeveen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 40399

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: