Prettige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Prettige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Prettige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

23 December 2014 | Oekraïne, Berehove

Hallo allemaal,

Er is alweer een maand voorbij sinds ik terug ben in Oekraïne.

De vorige keer vertelde ik dat er één verzorgkindje van mij was overleden, maar het bleek dat een ander baby'tje ook was overleden.

Ik wilde hem thuis opzoeken, maar toen hoorde ik van familie dat het jongetje was overleden. Hij is dus echt naar Huis gegaan.

Ik mocht voor een nieuw meisje zorgen van 8 maanden. Ze was bij de moeder weggehaald, omdat die niet goed voor haar zou hebben gezorgd. Afgelopen week is het meisje naar het kindertehuis gebracht voor 3 maanden om aan te sterken.

Verder was er nog een nieuw baby'tje van 1 maand waar ik voor heb mogen zorgen. De moeder was nog maar 13 jaar, maar kwam regelmatig langs om haar kindje te bezoeken. Ook gistermorgen toen ik net op mijn werk kwam. Toen heb ik voor haar gebeden dat zij en haar baby gauw weer samen mochten zijn. En toen hoorde ik 's middags dat ze naar een moeder en kind huis mocht en dat ik haar weg mocht brengen!!!
Wat mooi was dat om te doen en haar samen te zien met haar dochtertje op de arm/op schoot!

Vandaag nog even weer langsgegaan om te kijken hoe het ging. Helaas kan ik niet goed met haar communiceren, omdat zij Hongaars praat en ik beter Russisch.
Toen ik er was, kregen ze ook nog een cadeautje van de directeur. En gingen we eerst nog Stille Nacht zingen en werd een kort woord gesproken in het Hongaars.

Op dit moment verzorg ik nog 2 baby'tjes in het ziekenhuis.
Het ene meisje heeft een 'gezwel' aan haar nekje en moet daar aan geopereerd worden, maar voorlopig ligt ze bij ons.
En het andere meisje groeit goed, lacht en speelt en ging vanmiddag proberen om zich om te rollen in de box! Dat doet je dan weer goed om te zien!

Afgelopen 5 december nog voor Sinterklaas gespeeld en Mirjam voor Zwarte Piet! Met de andere Nederlanders het hier gevierd, was erg gezellig!

En morgen ga ik naar de Baptistenkerk om daar de kerstdienst mee te maken.
Eerste kerstdag zullen we samen naar het zigeunerkamp gaan naar een kinderdienst die Mirjam heeft georganiseerd. Ik ben benieuwd!

Via deze weg wil ik iedereen fijne Kerstdagen wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Bedankt voor alle steun, in welke vorm dan ook, het afgelopen jaar, zodat ik hier weer kon werken in het ziekenhuis en wonen in Oekraïne!
En aan God alle eer, want alleen door Hem kon en kan ik dit doen!

Groeten van Marjanne Buning

  • 24 December 2014 - 06:50

    Wijnand R Koster:

    Hallo Marjanne,

    Leuk verslag ik heb het gelezen. Wij wensen jou ook gezegende kerstdagen en een voorspoedig gezond 2015 toe!

    met vriendelijke groet,
    Wijnand Roald Koster (& Engberta)

  • 24 December 2014 - 16:58

    Rachel Van Huizen:

    Lieve Marjanne,

    Wij wensen jou gezegende kerstdagen en Gods zegen en nabijheid toe voor 2015.

    met vriendelijke groet, Henk en Rachel van Huizen

  • 27 December 2014 - 13:49

    Sigrid:

    Lieve Marjanne,
    Je nieuwsbrief lees ik pas net. De kerstdagen zijn voorbij. Dus van onze kant een heel gezegend nieuw jaar toegewenst met wellicht nieuwe uitdagingen en ontmoetingen. Dat je gesterkt mag zijn in je lichaam om je volledig in te kunnen zetten voor de kindertjes. Vertrouw op Hem , steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen , dan zal Hij je paden rechtmaken.
    Liefs van Sigrid

  • 28 December 2014 - 19:47

    Jacqueline:

    Hee Marjanne,

    Wat maak je weer heftige dingen mee. Overleden kindjes, een moeder van 13, kinderen die naar het kindertehuis gaan... Heerlijk dat je ook goede dingen ziet gebeuren te midden van dat alles.

    Bedankt voor je verhalen, het is leuk dat ik zo een beetje op de hoogte kan blijven. :) Ik hoop dat je fijne kerstdagen gehad hebt en ik wens je een heel goed nieuwjaar toe!

    Liefs, Jacqueline

    PS. Wat zijn jij en Mirjam een prachtige Sint en Piet haha!

  • 07 Januari 2015 - 14:45

    Joël Kikkert:

    Hey Marjanne,

    Vrij laat, maar ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! :)

    Haha, hier maar moeilijkdoenerij om Zwarte Piet, maar daar dus niet! ;)

    Hm, soms wel pittig wat je zo allemaal meemaakt, lijkt mij!?!

    Hoorde gisteravond aan de telefoon dat je nog even met Benny had geskypt;
    goed te horen dat je contact hebt met je TFT! ;)
    Mocht je het leuk vinden een keer te skypen - en wat Nederlands te oefenen ;P -
    dan hoor ik het wel! ;)

    Groet en Zegen,
    Joël

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 865
Totaal aantal bezoekers 40394

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: