Kinderleed - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu Kinderleed - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Marjanne Buning - WaarBenJij.nu

Kinderleed

Door: Marjanne

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

12 Oktober 2014 | Oekraïne, Berehove

Beste mensen,

Hier weer een update vanuit Oekraïne!
Vanmiddag gewandeld naar het centrum en in het park gezeten met een vriendin.

De afgelopen maand zijn er in het ziekenhuis weer kinderen weggegaan en bijgekomen. Twee van mijn verzorgkinderen naar het kindertehuis moeten brengen. Best moeilijk, omdat je ze dan los moet laten. En ook, omdat ik toen nog maar 1 verzorgkindje had in het ziekenhuis. Aan de ene kant is dat natuurlijk positief dat er maar zo weinig kinderen achtergelaten werden, maar voor mezelf vond ik het moeilijk om gemotiveerd te blijven. Ik heb het toen anderhalve week rustig aangedaan, want gelukkig is mijn collega weer beter en werkt weer hele dagen. Daar na kwamen er al weer 3 kinderen voor mij bij.
Één meisje wat naar de infectieafdeling was gebracht is weer terug en één uit een ander ziekenhuis.

En dan is er een meisje van 2 jaar en 8 maanden bij ons. Haar moeder wilde haar al een poosje geleden afstaan voor een periode, maar toen heeft zij dat nog niet gedaan, maar nu dus wel.
Maar het meisje was zo mager/zwak dat ze nu eerst bij ons is om aan te sterken.
Ik schrok echt toen ik haar uitkleedde hoe mager ze was. De zusters zeiden al dat het net een kind uit Afrika was.

Ik mag haar nu verzorgen en liefde en aandacht geven. Dit vind ik mooi on te doen. Toen ze een baby was, heeft ze ook al in het ziekenhuis gelegen en mocht ik ook voor haar zorgen. Wel bijzonder.
We zien haar steeds meer opknappen. Eerst wilde ze niet eten, nu wel! Eerst keek ze alleen maar heel verdrietig, nu komt er af en toe al een lachje op haar gezicht!

Vrijdag mocht ik lekker met haar buiten wandelen. Ze zat ontspannen in de buggy om zich heen te kijken en genoot van de zon op haar gezicht! En ik genoot met haar mee!

Dan heb ik nog nieuws! Ik zal 2 november naar Nederland komen om de verjaardag van mijn moeder mee te maken en de trouwerij van een vriendin! Ook zijn er nog een aantal vrienden jarig waar ik dan ook mooi naartoe kan gaan! Op donderdag 20 november ga ik weer terug naar Oekraïne!

Als iemand nog wil dat ik een presentatie geef in deze periode, dan hoor ik dat graag!
Ook als jullie foto's willen zien van de kinderen in het ziekenhuis, dan kunnen jullie dit aan mij doorgeven via mijn e-mailadres mbuning2001@yahoo.com Ik zal dan via de mail jullie foto's sturen, want ik mag nl. geen foto's op internet zetten wegens privacyregels.

Groeten van Marjanne en wie weet tot ziens in Nederland in november!

Gebedspunten: – dat de baby's in het kindertehuis ook de liefde en aandacht krijgen die ze zo nodig zijn
voor het jongetje dat ziek is, dat hij gauw weer beter mag worden
voor het meisje, dat God haar gebroken hart geneest
Dankpunten: dat ik naar Nederland kan gaan om mijn familie en vrienden te bezoeken!
Dat ik mag genieten van de mooie momenten in het ziekenhuis en in mijn vrije tijd

  • 12 Oktober 2014 - 20:28

    Joël Kikkert:

    Hey Marjanne,

    Zo hé, wat maak jij weer veel mee! :o Soms zo lastig om in te beelden en in
    te leven hoe het zou zijn in jouw schoenen te staan en dit alles te zien en mee
    te maken, alhoewel de verhalen zeker veelzeggend zijn ;)

    Het enige wat ik kan zeggen is: jij bent er zeker op je - of misschien beter gezegd:
    Zijn - plek! :) Ik hoop ook dat je dat elke dag weer mag ervaren, ook in de moeilijke 'loslaatmomenten'.

    Maar goed... ook goed om te horen dat je weer eens deze kant op komt :) Zal je vast en zeker zien/spreken, en ik zou zeggen: doe in ieder geval een presentatie in Hgv; dan ben ik erbij! :)

    Groet en Zegen,
    Joël

  • 13 Oktober 2014 - 08:46

    Carola:

    Sterkte Marjanne, God zal jouw trouw en liefde zeker zegenen!
    En je weet hoe zegen werkt!
    Vijf broden en twee visjes, het was niet eens zoveel, maar toen de Heer het zegende, kreeg iedereen zijn deel!
    God zal je zeker geven wat je hart van Hem verlangt!

  • 13 Oktober 2014 - 11:45

    Gerry:

    Lieve Marjanne,

    Je bent in het leven van de kinderen die je verzorgt een gezant van God, wat jij doet en zegt draagt het kind zijn hele leven mee. En fijn dat je door een zegen te zijn zelf ook gezegend wordt! Een goede reis en alvast een fijne tijd in ons landje.

  • 13 Oktober 2014 - 15:43

    Lilian :

    Ha Marjanne,

    Wat zal het af en toe lastig zijn zeg! Maar zo bijzonder dat je er steeds weer blijft terugkeren en dat je zo'n licht in de levens van die kinderen mag zijn!

    Veel succes en zegen toegewenst! En geniet van je tijd in Nederland!

    Liefs Lilian

  • 13 Oktober 2014 - 19:04

    Leo:

    Heel mooi dat je dit mag/kunt doen Marianne.

  • 29 Oktober 2014 - 18:00

    Elske:

    lieve Marianne,

    ik heb je site gevonden!:) wat fijn dat ik je zo een beetje kan blijven volgen.
    Dankbaar ben ik dat ik je mocht ontmoeten in Oekraïne,
    als een lief en mooi kind van God, met een heel mooi hart.
    Ik weet zeker dat daarom jou werk zoveel zal doen in deze kinderleventjes..
    En bid, dat alles wat jij brengt; dat God Zelf jou terug zal geven.. stromen van zegen wens ik je!
    liefs, Elske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Berehove

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2017

Laatste oproep

14 Juli 2017

Weer naar Oekraíne!

28 September 2015

Afscheid nemen

02 Maart 2015

Presentatieavond 10 maart!

22 Januari 2015

De laatste weken
Marjanne

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 40389

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2012 - 15 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: